SMK TINGGI KLANG :CERAMAH SARANA IBU BAPA

CERAMAH SARANA IBU BAPA ,
PERANAN IBU BAPA
DAN JIWA SEORANG GURU
Sebagai seorang ibu , saya setuju 100% saranan Encik Suhaimi Jurulatih utama kebangsaan Sarana Ibu bapa , kejayaan anak-anak merupakan refleksi keprihatinan dan sikap menggambil berat ibu bapa terhadap keperluan diri dan keperluan pembelajaran anak-anak.
Sebagai guru, saya percaya kejayaan dan kegagalan anak-anak didik merupakan imbasan komitmen seorang guru juga.
Sudah tiga hari sejak keputusan SPM diumumkan , saya berasa kurang bahagia.
Bagi saya kegagalan anak didik merupakan refleksi kegagalan saya juga.
Pada saya, bukan seorang guru sejati, kalau dia tidak berasa apa-apa melihat jatuhnya anak didiknya.
Warga pendidik, marilah muhasabah dan refleksi diri.
Sejauh mana ikhtiar kita?
Buat anak-anak didik,
bantulah guru-gurumu untuk membantumu....
Yakinlah kami sentiasa ada
Menghurai kusut fikirmu....
Buat ibu bapa...
Pandang dan berbicaralah dengan anakmu setiap hari
Suburkan jiwanya dengan amalan murni
Sematkan dalam jiwanya
Untuk mencapai kejayaan dunia dan akhirat.

En. Suhaimi , Jurulatih Utama Sarana ibu Bapa Peringkat Kebangsaan. 

Comments

Popular posts from this blog

Peribahasa Bertemakan alam sekitar

TEKS FORUM REMAJA 2016

PERIBAHASA DARI BUKU TEKS TINGKATAN 4 DAN TINGKATAN 5